Elektrische driewieler (scooters)

Elektrische scooters zijn scooters met 3 wielen. Het 3de wiel veranderd niet alleen veel aan het ontwerp van de traditionele scooter, maar ook aan de rijervaring. Het is namelijk een stuk leuker om te rijden op een elektrische 3 wieler! Elektrisch rijden is spotgoedkoop en dat maakt het nog leuker. Bij ons kun je ieder type scooter met 3 wielen kopen, upgraden met mooie accessoires waaronder een nog dikkere accu, en hem gewoon laten thuisbezorgen alsof het een pizza is. Zelfs kopen op afbetaling is mogelijk via onze webshop! Een aantal modellen is zelfs zonder helmplicht of rijbewijs!

Artikel 1 tot 14 (van de 14).  Pagina:  1 

Doohan iLark - elektrische step / driewieler opvouwbaar

Aanbieding is nog 5 dagen geldig
1.799,95 1.499,95
Lease vanaf 27,45 p/m
Betaal 3x 512,48 via logo IN3 capayable

Doohan Itank elektrische driewieler

Aanbieding is nog 5 dagen geldig
3.499,95 3.249,95
Lease vanaf 59,47 p/m
Betaal 3x 1.110,40 via logo IN3 capayable

MOVE Vigorous 1500 InnerCity II scootmobiel

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
6.899,95 6.299,95
Lease vanaf 115,29 p/m
 

MOVE Vigorous 1500 S-line II brommobiel

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
6.899,95 6.299,95
Lease vanaf 115,29 p/m
 

Nipponia 2Fast scootmobiel

Aanbieding is nog 17 uur geldig
2.999,95 2.199,95
Lease vanaf 40,26 p/m
Betaal 3x 751,65 via logo IN3 capayable

Doohan Itango elektrische driewieler

Aanbieding is nog 5 dagen geldig
2.999,00 2.799,00
Lease vanaf 51,22 p/m
Betaal 3x 956,32 via logo IN3 capayable

Nipponia Pride Scootmobiel / elektrische driewieler

Aanbieding is nog 17 uur geldig
3.599,00 2.799,95
Lease vanaf 51,24 p/m
Betaal 3x 956,65 via logo IN3 capayable

Move V28 driewieler

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
4.349,95 3.949,95
Lease vanaf 72,28 p/m
Betaal 3x 1.349,57 via logo IN3 capayable

Move Vigorous T412

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
2.699,95 2.195,95
Lease vanaf 40,19 p/m
Betaal 3x 750,28 via logo IN3 capayable

Move Vigorous T415

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
2.899,95 2.495,95
Lease vanaf 45,68 p/m
Betaal 3x 852,78 via logo IN3 capayable
Artikel 1 tot 14 (van de 14).  Pagina:  1 
  • Voordelen van elektrische driewielers en modelinfo

    3 wielers is een verzamelnaam

    Als je naar de bovenstaande producten kijkt zie je allerlei elektrische vervoermiddelen met 3 wielen. Soms 2 voorwielen, en soms 2 achterwielen, waardoor je op een totaal van 3 wielen komt.

    Bij ons kun je een scooters kopen met 2 voorwielen, een scooters kopen met 2 achterwielen, kiezen voor een scootmobiel met 2 achterwielen (zonder rijbewijs of helm), kiezen voor brommobielen met 2 achterwielen (scooter met dak), steps met 3 wielen (2 voorwielen), brommobielen (zonder rijbewijs of helm uit de categorie scootmobiel), en nog veel meer bijzondere driewielers!

    Voordelen van elektrische 3 wielers

    De elektrische 3 wieler kent enorm veel voordelen. Zo heeft het 3de wiel voordelen, maar het elektrisch rijden op zichzelf ook. Op de voordelen van het 3de wiel gaan we straks dieper op in, want eerst gaan we je de voordelen van elektrisch rijden uitleggen.

    Voordelen van een elektromotor

    Wanneer een scooter elektrisch is, is er geen brandstofmotor aanwezig maar een elektromotor. De verbrandingsmotor bestaat uit honderden onderdelen. Dat maakt hem slijtagegevoelig en onderhoudsgevoelig. Elektromotoren zijn bij al onze drie wiel modellen onderhoudsvrij. Er wordt dus geen gebruik gemaakt van koolborstels die ooit vervangen hoeven te worden. Dit type motoren worden ook wel brushless of borstelloos genoemd.

    De elektromotor is niet gevoelig voor storingen, en 100% schoon

    De brandstofmotor op benzine is storingsgevoelig en stoot schadelijke uitlaatgassen uit, ondanks de nieuwe EURO5 norm. Een elektromotor is niet storingsgevoelig, en stoot geen uitlaatgassen uit. Sterker nog, er is geen uitlaat aanwezig! De elektromotor maakt geen herrie zoals een benzinemotor dat doet, en draait niet stationair wanneer je stilstaat. Kortom verbruikt hij geen energie wanneer je niets van hem vraagt.

    De motor is altijd gebruiksklaar, en zeer krachtig

    Een elektrische motor is altijd gebruiksklaar en beschikt over zeer veel kracht. De hoeveelheid kracht hangt af van het Wattage van de motor. De doorsnee elektrische motor is een stuk krachtiger dan de 50cc benzinemotor, zeker bij lage snelheid.

    Het elektrische motorblok zit vaak in het achterwiel

    De motor en aandrijving is een stuk efficiënter bij elektrische modellen, en bij de meeste modellen is er zelfs geen ketting of riem aanwezig welke de motor met het achterwiel verbindt, wat we ‘overbrenging’ noemen. Vele motoren zitten bij elektrische voertuigen namelijk in het achterwiel ingebouwd! Bij elektrische scooters heb je dus met heel wat minder onderdelen te maken. Slimmer en efficiënter dus.

    Elektrisch rijden is een heel stuk goedkoper

    Een gemiddelde scooter met een benzine motorblok verbruikt zo’n 1 op 33. Dat betekent dat je op 1 liter 33 kilometer rijdt, en grofweg 3 liter benzine nodig hebt om 100 kilometer te kunnen rijden. Wanneer de benzineprijs op 1,80 euro ligt (Euro98/E5), en je dat bedrag keer 3 doet (3 liter nodig voor 100 km), dan kost je dat 5,40 euro om 100 kilometer af te leggen.

    Bij elektrische scooters met 3 wielen heb je te maken met een accu die je moet opladen. Bij de gemiddelde elektrische scooter met 3 wielen kost het opladen je 0,50 euro aan elektriciteitskosten om 100 kilometer te rijden. De kosten per kilometer zijn dus ruim 10 keer goedkoper!

    Dus wat kost een driewieler per 100 km?

    • €5,40 voor een benzine scooter met twee wielen
    • €0,50 voor een elektrische scooter met drie wielen

    Onderhoudskosten zijn bij elektrische driewielers veel lager

    Een ander voordeel van elektrische driewielers is dat de onderhoudskosten een stuk lager liggen ten opzichte van modellen met een benzinemotor. Het elektrische motorblok is niet complex, ten opzichte van een benzinemotor. Een benzinemotor heeft olie nodig, kleppen die met enige regelmaat afgesteld moeten worden, een bougie die stuk kan, en een cilinder, zuiger, ontsteking, koppeling, vario, uitlaat, v-snaar, en startmotor die allemaal een beperkte levensduur hebben. De elektromotor vervangt al deze onderdelen in 1x en dat maakt het qua onderhoud en reparaties een stuk goedkoper! Jaarlijks spaar je daar snel een 150 euro mee uit.

    Wat is het verschil tussen 2 voorwielen of 2 achterwielen?

    Eigenlijk kunnen we de scooters met 3 wielen niet allemaal over 1 kam scheren. Er zit namelijk een groot verschil in het classificatie en rijgedrag tussen de scooters met 2 voorwielen, en de scooters met 2 achterwielen.

    Scooters met 2 achterwielen

    De modellen met 2 achterwielen zijn vaak brommobielen of scootmobielen. Het voordeel bij deze modellen is dat je niet omvalt terwijl je stilstaat. Verder rijden ze als een normale scooters. Brommobielen zij scooters met een dak en zijn geheel gesloten. Bovendien zijn ze uitzonderlijk luxe, althans die van ons. Scootmobielen zijn bedoeld voor mensen met een beperking of handicap, maar iedereen kan er een kopen en erop of ermee rijden. Voor scootmobielen heb je geen rijbewijs nodig of een helm nodig! Veel van onze scootmobielen zijn ook aan te passen qua handicap, dus een gaspedaal of rem pedaal kan ook worden gemonteerd! Je kunt bij ons ook een brommobiel kopen waarvoor geen helm of rijbewijs nodig is.

    Scooters met 2 voorwielen

    De scooters met 2 voorwielen zijn daarentegen een heel ander verhaal. Vaak zijn dit elektrische brommers, elektrische scooters, of elektrische steps.

    Scooters met 2 voorwielen hebben een compleet ander rijgedrag in de positieve zin. Het rijgedrag is veel dynamischer en sportiever. Je kunt sneller door een bocht, en hoeft je geen zorgen te maken dat je onderuit gaat in een bocht. Het biedt je een veel groter veiligheidsgevoel. Je hebt namelijk dubbel zoveel grip doordat je een extra voorwiel hebt. Wie eenmaal op een driewieler gereden heeft, is verkocht. Het rijdt namelijk veel leuker en veiliger dan een normale tweewieler. Dat verschil merk je direct.

    Beide voorwielen zijn van een eigen rem voorzien waardoor de remweg korter is dan bij tweewielers. Ook zijn beide voorwielen voorzien van hun eigen schokbreker zodat het rijcomfort optimaal is, ook in de bocht. Qua wendbaarheid scoort hij wederom heel erg goed. Merken die veel van dit soort modellen op de markt hebben zijn Doohan en Move.

    Driewiel-varianten

    Korte introductie tot de modellen

    Hieronder vertellen we in het kort iets over de meest populaire modellen die wij in de collectie hebben zitten, maar wij hebben nog veel meer, dus surf zeker lekker rond op onze driewieler-webshop!

    Doohan iLark (2 voorwielen)

    De Doohan iLark is een luxe elektrische driewiel step met een verrassend veelzijdig karakter. De veelzijdigheid zit hem tevens in het feit dat hij opvouwbaar is! De accu zit in het voetplateau verwerkt waardoor het zwaartepunt naar beneden is gebracht wat de wegligging en het rijgedrag ten goede komt. Hij beschikt over 2 voorwielen, en een Bosch achterwielmotor van 300 Watt. Vanwege zijn lichte gewicht (slechts 29kg) is hij makkelijk mee te nemen in de auto, camper, of caravan. Zijn topsnelheid is 25 km per uur, en hij beschikt over een 48V Lithium accu. Opladen doe je in slechts 3 uur! Uitgeklapt is hij slechts 117cm lang. Op het stuur zit een fraai LCD beeldscherm waarop alle belangrijke informatie zoals de accustatus duidelijk afleesbaar is. Ondanks zijn lichte gewicht is het een estep van hoge kwaliteit, en dat merk je aan alles. Hij voelt lekker degelijk aan, ligt uitstekend op de weg, en je kunt hem zelfs gebruiken voor lange ritten. Er is een zadel waarop je lekker kunt zitten. Mocht je geen zin hebben in het zadel, en liever blijven staan, dan kun je deze eenvoudig afnemen waardoor het een echte elektrische step is (met kenteken). De Doohan iLark is een van de goedkoopste elektrische scooters met 3 wielen! Ook dit model kun je eenvoudig leasen voor een paar tientjes in de maand.

    Regelgeving: snorscooter, momenteel nog geen helmplicht, rijbewijs vereist.
    Actieradius: 35 km met 1 accu, 70 km met 2 accu’s.

    Doohan iTank (2 voorwielen)

    De Doohan iTank is zoals zijn naam al doet vermoeden een tank op wielen, maar dan geheel elektrisch. Zijn grote wielen zorgen voor een zeer aangenaam rijgedrag, en maken hem ook een echt volwaardige scooter met 3 wielen voor intensief gebruik. Net als de iLark hierboven, beschikt hij over een Bosch motor, maar dan met een vermogen van 1500W. Hij trekt razendsnel op, en beklimt moeiteloos een helling. Een passagier meenemen op dit werkpaard is ook geen enkel probleem. Je kunt de Doohan iTank kopen als snorscooter en bromscooter, en dat betekent dat dat hij of 25 km per uur kan, of 45 km per uur. Een van de sterke punten van de iTank is het batterijpakket. Er zijn hoge kwaliteit accucellen gebruikt en er is een batterijmanagement systeem gebruikt om een lange levensduur te garanderen, en om alles uit de accu te halen wat er in zit.

    Regelgeving: bromscooter of snorscooter (momenteel nog geen helmplicht), rijbewijs vereist.
    Actieradius: 70 km met 1 accu (25km p/u), 140 km met 2 accu’s (25km p/u).

    Doohan iTango (2 voorwielen)

    De Doohan iTango lijkt vanaf de zijkant vrij veel op een normale scooter, maar wanneer je eromheen loopt dan zie je dat het alles is behalve een normale scooter. Met zijn grote wielen is de iTango geschikt voor iedere situatie en een echte alleskunner. Met volle snelheid kun je door een bocht zonder je onveilig te voelen. Zijn dynamische rijkarakter bezorgt een zeer grote glimlach op je gezicht want dit is een echte funmachine. Het leuke is dat je ook probleemloos iemand achterop kunt nemen. Het luxueuze zadel biedt meer dan voldoende ruimte. Hij is van alle luxe denkbare opties voorzien waaronder een Keyless Go, Roll Lock (zodat je rechtop blijft staan bij het stoplicht), USB, LED verlichting, alarm, en nog veel meer! Verder is er een 48V Lithium accupack aanwezig en een 1200W Bosch motor aanwezig die je ook moeiteloos op topsnelheid brengt.

    Regelgeving: bromscooter of snorscooter (momenteel nog geen helmplicht), rijbewijs vereist.
    Actieradius: 70 km met 1 accu (25km p/u), 140 km met 2 accu’s (25km p/u).

    Move Vigorous 1500 InnerCity II scootmobiel (2 achterwielen)

    De Move Virorous 1500 InnerCity II is een brommobiel in scootmobiel classificatie. Dit betekent dat het een gesloten voertuig is (bromauto) welke in de categorie invalidenvoertuigen valt. Het voordeel daarvan is dat je A geen rijbewijs nodig hebt, B geen helm hoeft te dragen, en C kunt genieten van alle regels die voor scootmobielen gelden. Je mag dus overal parkeren, op de stoep rijden (tot 6 km p/u), en de verzekering is ook een stukje goedkoper.

    De 1500 InnerCity II rijdt maximaal 25 km per uur, en is uitgerust met een heleboel luxe opties. Denk hierbij aan een achteruitrijcamera, muziekinstallatie met USB, verwarming, ventilatie, een vooruit- en achteruit stand, ruitenwissers met sproeifunctie, LED knipperlichten, LED achterlichten, 2 deuren, 2 zitplaatsen, en sportvelgen.

    Regelgeving: invalidenvoertuig, geen rijbewijs, geen helmplicht, minimaal 16 jaar.
    Actieradius: 50 km met loodaccu, 90 km met Lithium accu, 130 km met Lood+Lithium accu.

    Move Vigorous 1500 S-line II brommobiel (2 achterwielen)

    De Move Vigorous 1500 S-line II is een brommobiel welke 45 kilometer per uur kan halen. Hij is een paar centimeter breder dan de 1500 InnerCity II die hierboven beschreven is, en kan dan ook een stukje sneller. Doordat hij een paar cm breder is, en sneller kan, valt deze brommobiel met 3 wielen in de categorie brommers en dat betekent dat een bromfietsrijbewijs nodig is. Omdat het voertuig gesloten is, hoef je geen helm te dragen. In dit prachtige en fraai afgewerkte voertuig zit je altijd warm, droog, en uit de wind, en kun je ook nog een vriend of vriendin meenemen, want er is een achterbank!

    Net als het model hierboven is ook dit model uitgerust met dezelfde luxe opties waaronder een camerasysteem om eenvoudig in te parkeren, een autoradio met USB en SD-kaart lezer, een ventilatiesysteem die je op warm of koud kunt zetten, een ruitenwisser met sproei installatie, LED verlichting, sportvelgen, en nog veel meer leuks!

    Regelgeving: brommobiel (brommer), rijbewijs, geen helmplicht
    Actieradius: 50 km met loodaccu, 90 km met Lithium accu, 130 km met Lood+Lithium accu.

    Move V28 driewieler (2 voorwielen)

    De Move V28 is een scooter met 3 wielen welke een beetje lijkt op de Doohan iTango, en toch is hij weer heel anders. Het design doet ons denken aan een NASA voertuig. De trike ziet er ingenieus uit en beschikt over een zeer pittige 2000W elektromotor. Het elektrische systeem werkt op een spanning van 72 volt (Lithium) en dat maakt hem razendsnel. Het leuke aan dit model is dat hij ook achteruit kan rijden, en dat maakt hem nog dynamischer. Net als andere scootersteps heeft hij dankzij zijn 2 voorwielen een bijzonder prettig rijkarakter met een groot veiligheidsgevoel. Je kunt de Move V28 kopen in een snorscooter en bromscooter uitvoering, en voor ruw terrein deinst hij absoluut niet terug. Met 3 schijfremmen aan boord beschik je bovendien over een hoop remkracht. Naast een geweldig rijgedrag zit hij ook fantastisch! Ook dit model is zeer geschikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer.

    Regelgeving: bromscooter of snorscooter (momenteel nog geen helmplicht), rijbewijs verplicht.
    Actieradius: 90 km bij 25km p/u

    Move Vigorous T412 (2 achterwielen)

    De Move Vigorous T412 heeft 2 achterwielen en 1 voorwiel, en valt in de categorie scootmobielen. Hij beschikt over een fraai sportief retro uiterlijk en heeft een zeer stabiel rijgedrag. Hij haalt, ondanks zijn 500W motor, redelijk vlotjes zijn topsnelheid van 25 kilometer per uur. Een helmplicht is er niet en komt er niet, en een rijbewijs is bovendien ook niet nodig. En qua looks lijkt hij meer op een scooter met 3 wielen dan op een scootmobiel, en dat komt doordat hij een normaal scooterzadel heeft. De topkoffer achterop wordt standaard meegeleverd, en is in de kleur van de scooter zelf. Ook voor dit model zijn er een heleboel opties mee te bestellen waardoor je hem zelf kunt customizen.

    Regelgeving: invalidenvoertuig, geen rijbewijs, geen helmplicht, minimaal 16 jaar.
    Actieradius: 40-50 km

    Move Vigorous T415 (2 achterwielen)

    De Move Vigorous T415 is het sportieve broertje van de T412. Dit is echt een sportscooter met 3 wielen. Een sportievere ‘scootmobiel’ dan dit model ga je beslist niet vinden! Dit getunede model is tot in de kleinste details fraai afgewerkt met sportieve elementen. Zelf de velgen zijn voorzien van een sportieve rode velgrand. We zouden bijna denken dat Peugeot hem ontworpen heeft qua lijnenspel, maar toch is hij van het merk Move. De achterschokbrekers zijn instelbaar qua veerkracht dus daardoor kun je zelf nog bepalen of je hem stevig en sportief wilt laten veren, of lekker zacht en comfortabel. Ook de T415 wordt standaard met topkoffer geleverd waarin je regenkleding in kunt opbergen of wat boodschappen. En iemand achterop meenemen is geen enkel probleem. Het scooterzadel is groot genoeg en er zijn uitklapbare voetsteunen. De topkoffer dient tegelijkertijd als rugsteun voor de passagier! En wat de motor betreft beschik je over een 500W motor in het achterwiel.

    Regelgeving: invalidenvoertuig, geen rijbewijs, geen helmplicht, minimaal 16 jaar.
    Actieradius: 40-50 km

    Nipponia 2Fast scootmobiel (2 achterwielen)

    De Nipponia 2Fast is een scootmobiel met een luxe fraaie stoel. De stoel heeft standaard meerdere verstelmogelijkheden waardoor je heerlijk comfortabel kunt zitten, zowel met een kort als lang postuur. De stoel kan naar voor en naar achter, de rugleuning kan worden versteld, en de armleuningen kunnen aan beide kanten omhoog en omlaag. De stoel zelf kun je ook upgraden.

    Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een nog luxere stoel (comfort stoel) waarbij je een hoofdsteun krijgt, en waarbij de stoel op nog meer punten te verstellen is. Een comfortstoel kan ook draaibaar gemaakt worden (extra optie) zodat je vanaf de zijkant kunt opstappen en afstappen. Ideaal wanneer je minder mobiel bent. Een sterk punt van Nipponia is dat je qua keuze veel opties hebt en een heel groot rijbereik kunt ervaren. De aandrijflijn is bijzonder sterk, en hij is uitgerust met allerlei luxe opties waaronder een USB aansluiting en LED verlichting. Kies je voor de dubbele Lithium accu uitvoering, dan heb je slechts een totale oplaadtijd van 4 uur!

    Regelgeving: invalidenvoertuig, geen rijbewijs, geen helmplicht, minimaal 16 jaar.
    Actieradius: 40 km met Gel accu, 50 km met Lithium accu, 100 km met 2 Lithium accu’s.

    Nipponia Pride scootmobiel (2 achterwielen)

    De Nipponia Pride is wederom een scootmobiel maar meer met het uiterlijk van een sportscooter (met drie wielen). Hij lijkt als 2 druppels water op de Move Vigorous T415. Het verschil tussen de 2 is de kleurstelling, de motor, en het accupakket. De motor is om te beginnen 650W sterk. In tegenstelling tot de T415 heb je bij de Pride de keuze uit 4 verschillende accu’s! Hiermee kun je het rijbereik tot 150 kilometer vergroten en dat is waanzinnig! Zelfs de oplader kun je upgraden zodat je de oplaadtijd kunt versnellen. In 4 uur kun je de accu voltanken. Hij lijkt veel op een normale scooter, maar je profiteert van alle extra privileges die er zijn, en hij kan 25 km per uur!

    Regelgeving: invalidenvoertuig, rijbewijs niet nodig, helm dragen niet nodig, min 16 jaar.
    Actieradius: 40 km met Gel accu of  50 km / 100 km / 150 km met Lithium

    Nipponia Trimo (2 achterwielen)

    De Nipponia Trimo lijkt aan de voorkant wel een motor! Hij heeft een zeer sportief en robuust karakter, zowel qua uiterlijk als rijgedrag. Hij valt doordat hij 2 achterwielen heeft in de categorie gehandicaptenvoertuigen met alle voordelen van dien. Denk aan rijden zonder rijbewijs, en dat je geen helm hoeft te dragen (nu niet, nooit niet). Er is een 1000 Watt sterke motor aanwezig, en dat merk je! Hij is zeer krachtig en beschikt over een hoop power. Er zijn 3 schijfremmen aanwezig wat zorgt voor een heleboel remkracht. Het mooie aan de Trimo is dat hij slechts 86 centimeter breed is, en daardoor past hij ook door een deuropening van 90 cm. Je kunt tevens de Nipponia Trimo 3 wieler kopen met 4 verschillende accu’s. Het rijbereik loopt met de grootste accu combinatie op tot 150 kilometer! Plek voor een passagier is er ook, want het scooterzadel is groot genoeg voor 2. Bovendien is hij uitgerust met fraaie sportvelgen en hoge profielbanden die grip bieden op iedere ondergrond. Dit is dus een echte alleskunner!

    Regelgeving: invalidenvoertuig, rijbewijs niet nodig, helm dragen niet nodig, min 16 jaar.
    Actieradius: 40 km met Gel accu of  50 km / 100 km / 150 km met Lithium

  • Algemene vragen en antwoorden over driewielers

    Hoe snel kun je met een scooter met 3 wielen rijden?

    Scooters met 3 wielen kunnen we in 3 categorieën verdelen. De snelheid die bij het type hoort is als volgt:

    1. de scootmobielen (20-25 km per uur) [geen rijbewijs/geen helm]
    2. de snorscooters met 3 wielen (25 km per uur) [waaronder snormobielen]
    3. de bromscooters met 3 wielen (45 km per uur) [waaronder brommobielen]

    Onze scootmobielen halen doorgaans zo’n 20 tot 25 kilometer per uur, en dat is al behoorlijk snel. Bij de meeste andere merken ligt de topsnelheid een heel stuk lager.

    Snorscooters en bromscooters, ongeacht het aantal wielen, rijden 25 km per uur of 45 km per uur.

    Kun je elektrische driewielers laten opvoeren?

    Ja, ook elektrische driewielers kunnen worden opgevoerd, en dat kun je zelfs al tijdens het bestellen regelen. Bij iedere brommer, scooter, of brommobiel kun je bij de opties kiezen uit opvoeren. Dat betekent dat je een voertuig geleverd krijgt die sneller rijdt dan dat hij standaard zou moeten gaan.

    Snorscooters en bromscooters (ook met 3 wielen) mogen volgens de wet een bepaalde afwijking in de snelheid hebben zonder dat je daar problemen mee krijgt. Afwijking op de constructiesnelheid wordt dit genoemd. Snorscooters mogen bijvoorbeeld 29 km p/u rijden op de rollenbank, en bromfietsen 50 km p/u. Gaat hij 1 km p/u sneller dan loop je het risico om een bekeuring te krijgen.

    Dan is er ook nog zoiets als een WOK status. Mocht je snorfiets of bromfiets met 3 wielen echt veel te snel gaan, dan krijgt hij een WOK status. Dat wil zeggen dat je er niet meer mee mag rijden, hem moet laten afvoeren (terug naar origineel), en hem opnieuw moet laten keuren door een RDW keuringsstation. Dit wil je niet en levert je veel gedoe op.

    Een WOK status krijg je wanneer je

    • bromscooter sneller kan dan 55 km p/u
    • snorscooter sneller kan dan 35 km p/u

    Wanneer je een elektrische driewieler gaat kopen, en kiest voor opvoeren, dan heb je verschillende opties wat de snelheid betreft. Een van die opties is 54 km p/u voor de brom-versie en 34 km p/u voor de snor-versie. Zo loop je hooguit het risico op een bekeuring, maar kom je nooit in de problemen. Uiteraard zijn er nog meer snelheid opties waaruit je kunt kiezen!

    Elektrische scooter met 3 wielen voor 2 personen

    Bij ons kun je ook een 2-persoons elektrische scooter kopen met 3 wielen! Wij hebben meerdere modellen, met en zonder rijbewijs! Zo kun je kiezen voor een bromauto met 3 wielen waarbij een scooterrijbewijs nodig is, of voor een minder-validen-bromauto waar geen rijbewijs voor nodig is. Deze is net een paar centimeter smaller en valt daardoor in de categorie invaliden. Aan de buitenkant zie je het verschil niet!

    Ook de Doohan Itank, Move V28, Nipponia Trimo, Move Vigorous T412 en de T415, Doohan iTango, en de Nipponia Pride zijn allemaal geschikt voor 2 personen. Ondertussen zijn er wellicht nog meer modellen bijgekomen welke tweezitters zijn, dus kijk even naar de specificaties.

    Merken die driewiel brommers en snorfietsen maken

    Vele grote bekende merken spelen het liefst op safe en hebben nog geen driewielmodellen in hun assortiment zitten. Van Vespa, Piaggio, Peugeot, SYM, of Kymco kun je nog geen driewiel brommers kopen. De merken die deze modellen wel aanbieden zijn Doohan, Move, Nipponia, en IVA. Het merk IVA is voor velen wel een bekende, en dat komt met name door de bekende retro modellen die beschikken over 2 wielen.

    Trommelremmen of schijfremmen, wat is beter?

    Schijfremmen op de voorwielen is tegenwoordig echt standaard. Je komt in principe geen tweewielers, en al helemaal geen driewielers tegen, met een trommelrem aan de voorkant.

    Op het achterwiel is dat een ander verhaal. Vooral de goedkope scooters hebben nog een trommelrem op het achterwiel, en de duurdere allemaal een remschijf.

    Remschijven (schijfremmen) hebben meer voordelen dan trommelremmen, al maakt het voor het achterwiel wel iets minder uit omdat je aan de voorkant van je brommer of scooter meer remkracht nodig hebt.

    Schijfremmen zijn een stuk duurzamer en bieden veel meer remkracht. Ze zijn onderhoudsvriendelijker en je hoeft ze niet eens in de zoveel tijd schoon te laten maken (onderhoudsbeurt) om het remstof te laten verwijderen. Bovendien hoef je veel minder hard in de remhendel te knijpen omdat het een hydraulisch systeem is. Met dezelfde remgreep-kracht wordt er veel meer kracht uitgeoefend op de rem door de oliedruk, en dat verschil is echt merkbaar.

    Elektrisch of toch op benzine

    Elektrische vervoermiddelen winnen snel terrein. Het aantal benzinemodellen wordt steeds minder en minder. Benzine uitvoeringen worden steeds minder aantrekkelijk omdat je geen Euro95/E5 kunt tanken en de duurdere Euro98/E5 moet tanken. Het onderhoud is duurder, en de kosten per kilometer liggen ook hoger. Daarnaast zijn brandstof modellen minder betrouwbaar dan elektrische modellen. Wij adviseren je daarom om lekker een vervoermiddel op elektriciteit te kopen!

    elektrische driewielers

  • Accu mogelijkheden, opladen, en motor

    Uit welke soorten accu’s kun je kiezen?

    Bij veel elektrische scooters met 3 wielen heb je verschillende keuzes als het om de accu gaat. Niet alleen qua type accu, maar ook wat de capaciteit betreft.

    Tegenwoordig zijn de meeste elektrische vervoermiddelen uitgerust met een Lithium accu, maar soms kom je nog een ander type tegen zoals een Gel accu, Lood-zuur accu, of lood accu. Zwaardere voertuigen, met name de vierwielers, hebben vaker Gel of Lood/zuur accu’s omdat het gewicht een minder grote rol speelt.

    Lithium accu’s hebben de meeste voordelen en is eigenlijk ook de beste keuze. Lithium-ion accu’s zijn licht van gewicht, hebben een lange levensduur, zijn veel vaker op te laden zonder slijtage aan de cellen, zijn snel op te laden, en kunnen gemakkelijk tussendoor bijgeladen worden. Bovendien zijn ze compacter qua afmeting. De smartfoon heeft ook een Lithium accu, en dat is niet zonder reden.

    Wat we van de smartfoon weten, en dat geldt voor de Lithium accu’s in het algemeen, is dat de eerste 70% opladen zeer snel gaat. De laatste 30% kost altijd wat meer tijd.

    Veel driewielers die uitgerust zijn met Lithium accu’s bieden ook de mogelijkheid om de accu’s uit te nemen. Dit principe wordt ‘uitneembare accu’ genoemd.

    Het voordeel van een uitneembare accu is dat je niet gebonden bent aan een vaste oplaadplek. Stel dat je in de fietsenstalling op je werk je driewieler wilt parkeren, maar er is geen stopcontact… dan zou dat betekenen dat je altijd thuis de accu moet opladen. Maar bij modellen die een uitneembare accu hebben, kun je de accu dus uit het voertuig halen, en mee naar binnen nemen. Het enige wat je nodig hebt om de accu op te laden, is de oplader, en een normaal stopcontact waar je de stekker van de oplader insteekt.

    Normaal zit er bij ieder elektrisch vervoermiddel, ongeacht of de accu’s uitneembaar zijn, een laadaansluiting aan de buitenkant van het voertuig. Op die manier kun je de accu’s ook lekker laten zitten en dat scheelt je weer wat gejouw.

    Hoeveel tijd kost het om de accu van een driewieler op te laden?

    Het oplaadproces verloopt bij een Lithium accu een stuk sneller dan bij een lood of gel accu. Bij de meeste voertuigen kun je de accu opladen in 4 tot 6 uur. Bij andere accu soorten ligt dit vaak tussen de 6 en 8 uur. Mocht je hebben gekozen voor een accu upgrade, dan kan de oplaadtijd soms wat verder oplopen. Om de toegenomen oplaadtijd te compenseren wordt er meestal een snellader meegeleverd zodat je alsnog in korte tijd meerdere accu’s snel kunt opladen.

    Hoeveel kilometer kan ik met een elektrische 3 wieler rijden?

    Hoeveel kilometer je kunt rijden met een elektrische 3 wieler is afhankelijk van de accucapaciteit en het verbruik van de motor. Hoe zwaarder de motor (meer Watt), hoe hoger het energieverbruik is. Hoe meer Wh (Watt/uur) de accu kan leveren, hoe langer je kunt rijden.

    Doorgaans kun je met een gemiddelde accu zo’n 50 tot 80 kilometer rijden. Bij sommige modellen kun je kiezen voor een 2de accu, of zelfs voor een 3de accu. In de optielijst vind je bij het model dat je op het oog hebt de accu-opties terug. Een 2de accu verdubbelt het actieradius (rijbereik), en een 3de accu verdrievoudigd het rijbereik. Er zijn modellen waarmee je dus 200 kilometers mee kunt rijden!

    Is een accu upgrade wel zinvol?

    Een accu upgrade is zeker zinvol en aan te bevelen. Het kost natuurlijk wel wat extra geld maar je krijg er veel comfort voor terug. Iedere accu heeft een bepaalde levensduur, en die is met name afhankelijk van het aantal oplaadbeurten. Lithium kan bijvoorbeeld 2000 keer opgeladen worden. Wanneer je minder vaak je accu hoeft op te laden, omdat de capaciteit groter is en je meer kilometers haalt, dan scheelt dat weer slijtage. Bovendien heb je minder omkijken naar het opladen omdat je accu langer vol blijft. Vergelijk dit maar eens met je telefoon… zou je 1 dag met je accu willen doen of 3 dagen? Je elektrische scooter accu gaat wel wat langer mee dan dat natuurlijk... Kijk maar eens naar het stukje hieronder...

    Hoe bereken ik hoe vaak ik een accu van een elektrische scooter moet opladen?

    Bij het uitrekenen welke scooter accu je kiest, en hoe vaak je hem moet opladen, kijk je naar het aantal kilometers die je er per dag mee denkt te gaan rijden.

    Stel je koopt een elektrische driewielscooter voor het woon/werkverkeer en je woont op 4 kilometer afstand. Je moet heen en terug, dus dat is 2 x 4 km. Je rijdt dus 8 km per dag.

    Je werkt 5 dagen in de week, en dat is 8 km x 5 dagen = 40 kilometer per week.

    In dat geval is het aan te bevelen om een model uit te zoeken die 50 kilometer kan halen. Zo zit je niet alleen safe, maar kun je hem ook ieder weekend opladen.

    Is je werk op de dubbele afstand, dus 8 km bij je huis vandaan, dan heb je een vervoermiddel nodig die 100 km op de accu haalt, om maar 1x per week te hoeven opladen.

    Hoe reken je het vermogen van de accu uit?

    Om het Wh van een accu uit te rekenen kun je het voltage (V) en het amperage (Ah) van de accu met elkaar vermenigvuldigen. Zo kom je op Watt/uur uit. Deze rekensom kan handig zijn wanneer je verschillende elektrische driewielscooters met elkaar wilt vergelijken waarbij de spanning (V) van de accu’s niet gelijk ligt.

    Soms kom je namelijk een 36V accu tegen, soms een 48V, en soms een 60V. Door het Wh te weten kun je de accu’s toch met elkaar vergelijken. Hieronder zie je de rekenformule en 3 voorbeelden waarin we 3 accu’s vergelijken met een verschillend voltage.

    Rekensom:

    V x Ah = Wh

    • Een 36 volt accu van 40 Ah heeft een vermogen van 1440 Wh
    • Een 48 volt accu van 36 Ah heeft een vermogen van 1728 Wh
    • Een 60 volt accu van 24 Ah heeft een vermogen van 1440 Wh
       

    Zoals je hierboven kunt zien beschikt de 48V accu dus over het meeste vermogen (1728 Wh), en met die accu kun je dus het meeste kilometers afleggen. We gaan er dan wel vanuit dat in alle 3 de situaties het vermogen van de motor (aantal Watt’s) hetzelfde is.

    Een hoger accu-voltage zorgt voor een pittiger rijgedrag

    Hoe hoger het voltage is van de accu en motor, hoe pittiger het rijgedrag wordt. Ook al zou je dezelfde motor hebben qua wattage, en een accu hebben met evenveel Wh, dan kun je dus even veel kilometers rijden, maar een feit is wel dat een 60V scooter sneller optrekt dan een 48V scooter. Hoe hoger de spanning (V) hoe vlotter hij op topsnelheid is.

    Sneller rijden (km p/u) kost meer energie

    Zoals de kop al luidt, kost het je meer energie wanneer je sneller rijdt. Je elektrische scooter, ongeacht het aantal wielen, rijdt dus meer kilometers op de accu wanneer je het rustig aan doet.

    Om je even een concreet voorbeeld te geven…

    Een elektrische bromscooter die 45 km per uur kan rijden, haalt als voorbeeld 50 kilometer op de accu wanneer je continu vol gas rijdt, dus 45 km p/u. Wanneer je niet sneller dan 25 km p/u met hetzelfde voertuig zou rijden, dan haal je 40% meer kilometers, wat uitkomt op 70 kilometer.

    • op een snelheid van 25km p/u haal je 70 km
    • op een snelheid van 45km p/u haal je 50 km (40% minder)

    Hoeveel Watt moet de motor zijn?

    Hoeveel Watt de motor moet zijn (het Wattage) hangt een beetje af van je wensen die je hebt en wat je ermee wilt gaan doen. Hoe ziet je route er bijvoorbeeld uit? Kom je veel hellingen en fietsersbruggen tegen? En wil je lekker snel op topsnelheid zijn? Of... kom je vooral veel vlakke wegen tegen en hoef je geen raket op wielen? Dat bepaalt dus het wattage van de motor.

    Met een 500 Watt of 1000 Watt motor kom je prima al uit de voeten, maar je hebt altijd baas boven baas. Er bestaan ook 1500 Watt of 2000 Watt motoren. 1500W en 2000W zijn bovengemiddeld. Mocht je hele brede wielen hebben, dan is de rolweerstand wat hoger, en dat heb je liever een sterke motor om dat verlies te compenseren.

    Ook wanneer je als eerste bij het stoplicht weg wilt zijn, of regelmatig een helling tegenkomt is een pittige motor wel wenselijk. Minder krachtige motoren kunnen ook wel een helling trotseren, maar soms verlies je daarbij wat snelheid. Met een sterke motor blijf je ook onder zware omstandigheden goed op snelheid. De motor heeft immers meer kracht.

    driewieler kopen online

  • Regels, rijbewijs, en verzekering

    Hoe zit het met de regels voor driewielscooters?

    De regels zijn niet voor alle driewielscooters hetzelfde. De driewielers met 2 achterwielen vallen meestal in de categorie scootmobielen, en die regels zijn bijzonder soepel. Zo heb je geen rijbewijs nodig, geen helm, en als ze niet sneller kunnen dan 10km per uur, dan hoef je zelfs geen 16 te zijn. Scootmobielen kunnen tot maximaal 25 km per uur rijden, en mogen ook op de stoep rijden, uiteraard wel wat minder snel op de stoep, dus je moet je snelheid aanpassen. Er zijn ook gesloten driewiel scootmobielen met een dak en deuren die net op een bromauto lijkt.

    Hier kun je meer lezen over de scootmobiel regels.

    Scooters met 2 voorwielen, en de normale brommobiel met 2 achterwielen en 1 voorwiel, valt in de categorie bromfiets. Dat betekent dat je de normale regels volgt, 16 jaar oud moet zijn, en in het bezit moet zijn van een bromfietsrijbewijs. Gaat het model niet sneller dan 25 km per uur, waardoor het technisch een snorfiets is, dan mag je op het fietspad, tenzij anders wordt aangegeven. Kan je elektrische vervoermiddel 45 km per uur, dan valt hij in de categorie brommer, en dan moet je op de rijbaan. Een helm dragen is verplicht bij alle 45 km per uur voertuigen, mits het een brommobiel is.

    Heb ik een rijbewijs nodig voor driewielscooters?

    Eigenlijk hebben we het hierboven al uitgelegd, maar voor de duidelijkheid doen we nog even een opsomming.

    • Geen rijbewijs nodig > alle modellen met 2 achterwielen, scootmobielen, invalidenvoertuigen, en deze Move bromauto. Max snelheid 25 km p/u.
    • Wel rijbewijs nodig > scooters met 2 voorwielen.

    Moet je een helm dragen op een driewieler?

    Of je een helm moet dragen op een driewieler hangt af van in welke categorie hij valt. Valt hij in de categorie scootmobiel, dan is een helm niet verplicht. Geen helmplicht dus. Maar valt hij in de categorie bromfiets, dan hangt het er vanaf of het een bromscooter (45 km p/u) of snorscooter (25 km p/u) is.

    Op het moment van schrijven hoef je nog geen helm te dragen bij snorscooters, mits je in bepaalde plaatsen van Amsterdam komt. De helmplicht wordt mogelijk ingevoerd halverwege 2022, maar dingen kunnen nog veranderen. Ook is nog onduidelijk of je de normale bromfietshelm op moet, of dat er alternatieven aan zitten te komen.

    Mocht je in de tussentijd toch willen genieten van een elektrisch vervoermiddel zonder helm, dan kun je hem tegen de tijd dan voor snorscooters de helm verplicht wordt, ook je driewieler laten ombouwen naar brommer zodat hij 45 km per uur kan rijden.

    Voor de duidelijkheid… op scootmobielen en andere invalidenvoertuigen wordt de helm nooit verplicht. Geen helmplicht dus!

    Mag ik mijn driewieler overal parkeren?

    Scooters mogen in het algemeen op de stoep geparkeerd worden. Een parkeerkaartje halen hoeft dus niet. Hetzelfde geldt voor scootmobielen, elektrische steps, en andere 2- of 3 wielers. De enige uitzondering op de parkeerregel zijn de brommobielen (mits het een invalidenvoertuig betreft zoals de Move Vigorous 1500 Innercity). Die moeten echt in een parkeervak geparkeerd worden.

    Verzekering voor 3 wielers

    Niet iedere verzekeraar wil een 3 wieler verzekeren. Driewielers vallen voor veel verzekeraars onder de invalidenvoertuigen, maar dat hoeft een driewieler natuurlijk niet persé te zijn.

    Daarnaast zijn er 3 type driewiel voertuigen:

    • Het eerste type is een normale scooter (brommer categorie), maar dan met 2 voorwielen.
    • Het tweede type is een gesloten voertuig met 1 voorwiel en 2 achterwielen.
    • Het derde type is een invalidenvoertuig en die hebben in de regel 3 wielen. Er zijn ook gesloten voertuigen (zoals type 2) die onder in de gehandicapten categorie vallen.

    Nu zijn er veel verzekeraars die helemaal geen raad weten met het type gesloten voertuig met 3 wielen, welke in de categorie brommer/bromfiets valt. Hierdoor kun je jouw driewieler niet altijd verzekeren.

    Maar zijn er nu helemaal geen verzekeringsagenten die je gesloten driewiel brommobiel willen verzekeren? Ja wel hoor… Dit kan gemakkelijk bij de premiewinkel.nl. Hier zijn ze zelfs gespecialiseerd in het verzekeren van elektrische brommobielen met 3 of 4 wielen. Op de website kun je heel eenvoudig een offerte opvragen om vervolgens te vergelijken met andere aanbieders.

  • Kopen, leasen, betalen met IN3, en upgrades

    Elektrische driewieler kopen

    Wil je goedkoop een elektrische driewieler kopen, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Naast een ruime keuze aan modellen en soorten, kun je ook kiezen uit een heleboel opties waarbij we geen kosten rekenen voor de montage van de opties. Bovendien kun je rekenen op een goede service en zeer veel verschillende betaalmogelijkheden. Je kunt hem kopen en betalen met iDeal, leasen, of in 3 termijnen betalen zonder rente. Afhalen is mogelijk bij een van onze servicepunten, maar thuisbezorgen is ook geen enkel probleem. In onze webshop kun je alles regelen!

    Kies voor IN3 als je in 3 termijnen wilt betalen (zonder rente)

    Een van onze nieuwe betaalmogelijkheden is betalen via IN3. Het voordeel van IN3 is dat je niet het hele aankoopbedrag op je rekening hoeft hebben staan, maar wel geld in het vooruitzicht hebt, zoals bijvoorbeeld een salaris.

    Met IN3 kun je het bedrag namelijk opsplitsen in 3 gelijke delen. Tijdens het bestellen van je 3-wieler betaal je alvast het eerste deel. De 2 delen die overblijven betaal je vervolgens binnen 30 en 60 dagen. Aangezien deze betaalmethode geen financiering is, wordt er niet naar een BKR registratie gekeken, of rente gerekend. Iedereen kan en mag er dus gebruik van maken.

    Een scooter met drie wielen leasen

    Wil je jouw scooter met drie wielen leasen, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Onze scooterlease is meer dan alleen flexibel, want je kunt ook alle extra’s in de lease onderbrengen. Wil je een accu upgrade, een onderhoudspakket, een helm, een slot, en nog wat andere opties, dan betaal je alsnog 1 vast bedrag per maand, en hebt geen eigen geld nodig!

    Wij hebben 2 methodes waarmee je de lease kunt regelen. De eerste is Santander. Die biedt de mogelijkheid om tussen de 12 en 72 termijnen te leasen. De lease-aanvraag wordt tijdens kantooruren verwerkt.

    De tweede methode is te kiezen voor Spraypay. Het voordeel daarvan is dat je online direct een goedkeuring kunt krijgen, dus je hoeft niet te wachten op een kantoormedewerker. Het enige nadeel (voor sommige mensen) is dat je alleen tussen de 12 en 36 maanden kunt leasen.

    In beide gevallen ben je lekker flexibel en kun je ook tussendoor extra aflossen als je daar behoefte aan hebt. Hoe langer je least, hoe lager het maandbedrag wordt.

    Leasen biedt het grote voordeel dat je geen spaargeld nodig hebt, of in hoeft te zetten. Je hoeft alleen maar een inkomen te hebben zoals een salaris. Je hoeft dus niet vooraf te sparen en maanden of jaren te wachten totdat je eindelijk de driewieler van je dromen kunt kopen. Kopen kan dus vandaag nog, ook al heb je geen geld!

    Met welke opties kun je jouw elektrische driewiel scooter uitbreiden?

    Er zijn een heleboel opties waaruit je kunt kiezen om je 3 wieler mee aan te kleden en te customizen. Ieder model heeft een heleboel mogelijkheden en upgrades waaruit je een keuze kunt maken. Bekijk daarom zeker de optielijst die je bij ieder model terugvindt.

    Iets wat je beslist op je voertuig wilt hebben, als dat er nog niet standaard op zit, is een USB aansluiting. Met een USB aansluiting kun je onderweg je telefoon opladen. Super handig. En je telefoon kun je natuurlijk gebruiken om mee te bellen, muziek mee af te spelen, of mee te navigeren.

    Een windscherm kan ook een heel handige optie zijn. Het windscherm houdt niet alleen vliegende insecten uit je gezicht, maar houdt ook wind en regen tegen. Zo heb je het minder koud en blijft je een stuk droger. Zeker wanneer je zonder helm de weg op gaat is een windscherm erg fijn. Rondvliegend zand blijft op die manier ook uit je ogen, en je haar beter in model.

    Er zijn nog een heleboel andere luxe opties waaronder handvatverwarming voor in de winter, een topkoffer voor bijvoorbeeld regenkleding of een helm, een alarmsysteem om je driewieler te beschermen tegen diefstal, een GPS tracker om hem snel terug te vinden, en een GSM of navigatiehouder.

    Een onderhoudspakket nemen, is dat verstandig?

    Het is zeker verstandig om een onderhoudspakket te nemen. Sowieso worden bij alle vervoermiddelen, van elektrische fiets tot aan bromauto, servicebeurten aanbevolen. De fabrikant geeft altijd garantie op het voertuig mits je je aan de onderhoudsintervallen hebt gehouden. De fabrikant levert een onderhoudsboekje mee en daarin staat dat je bij een bepaalde kilometerstand je voertuig moet laten checken en onderhouden.

    Bij zo’n onderhoudsbeurt wordt je tweewieler, driewieler, of vierwieler van voor tot achter en van onder tot boven helemaal nagelopen. Alle boutjes en moertjes worden dan gecontroleerd of ze goed vast zitten. Alle bewegende delen worden gecontroleerd op speling en indien nodig gereinigd en ingevet. Op die manier blijft de garantie van kracht en blijft je elektrische voertuig in topconditie. De betrouwbaarheid wordt dus hiermee gewaarborgd.

    Nu kun je denken… er is geen brandstofmotor, is het dan nog steeds wel zo noodzakelijk? Wat veel mensen niet weten is dat het elektrische gedeelte van driewielers ook onderhoud nodig heeft. Zo moeten de laadstekkers en aansluitingen (stekkers) op de accu worden gereinigd worden en worden ingevet, om de elektrische verbinding optimaal te houden. Niet alleen vanwege het Nederlandse weer (vocht invloeden) maar ook om de hoge stromen optimaal te kunnen overbrengen. Zelfs de snelheid van het opladen kan door vervuilde connectoren beïnvloed worden. Vervuiling ontstaat bijvoorbeeld door vonkvorming tijdens het aansluiten van de stekker.

    En wat we ook doen tijdens een onderhoudsbeurt aan elektrische driewielers is het reconditioneren van de accu. Met een mooi woord wordt dit kalibreren of balanceren genoemd. De accu is opgebouwd uit een heleboel losse accucellen welke samenwerken. Soms gebeurt het dat een van de cellen wat lui wordt en dat heeft effect op het totale voltage of de capaciteit. Door de accu weer te reconditioneren worden alle cellen weer geoptimaliseerd en haal je het maximale uit je accu. Tevens vergroot je ook de levensduur!

    Om terug te komen of een onderhoudspakket verstandig is… JA! Niemand wilt achteraf per beurt gaan betalen, en achteraf met extra kosten worden geconfronteerd. Met een pakket dek je niet alleen vooraf de kosten af, maar je bent tevens ook een stukje goedkoper uit. Wie wil dat nu niet?

    Wij hebben pakketten voor 3 beurten en voor 6 beurten, en je kunt zelfs kiezen voor een haal- en brengservice. Je hoeft de deur dus niet uit om je voertuig weg te brengen, en maar te zien hoe je weer thuis komt. En visa versa, want je moet ook weer je scooter ophalen als hij zijn beurt heeft gekregen. Hoe kom je dan weer naar het servicepunt?

    Wie kiest voor het leasen van een driewielscooter, en in termijnen betaalt, kan tevens het onderhoudspakket in termijnen betalen. Zo deel je de kosten van dit pakket door het aantal maanden (looptijd) van je lease. Super toch?

    Kun je een pechhulp afsluiten voor je driewieler?

    Ja, je kunt een pechhulp afsluiten voor je driewieler. Veel mensen die een scootmobiel kopen doen dit al, maar dat kan natuurlijk ook voor andere driewielers, elektrisch of niet. Een van de bekendste partijen waar je een pechhulp kunt afsluiten is de ANWB. Gemiddeld kost je dit 50-60 euro per jaar. Mocht je onderweg met pech komen te staan, dan kun je de ANWB bellen als je lid bent. Niet leden kunnen natuurlijk ook bellen bij pech, maar je wordt dan wel meteen verplicht om een lidmaatschap aan te gaan. Omdat je gebruik wilt maken van de service zonder dat je lid bent kost je dat wel wat extra’s, dus regel dit daarom vooraf.

    Subsidie voor zakelijke rijders, de overheid betaalt mee!

    Ga je een elektrische driewiel scooter kopen op de zaak, en zakelijk gebruiken, dan kun je aanspraak maken op een interessante investeringsaftrek. De overheid heeft namelijk een subsidiepot waardoor je elektrische driewieler onderaan de streep nog goedkoper is. De subsidieregeling heeft MIA/Vamil en daar hebben we een uitgebreid artikel over gemaakt op onze scooterwebsite.

    Wat kost een elektrische driewieler?

    De goedkoopste elektrische driewieler kost ongeveer 1500 euro. Voor dat geld heb je al een volwaardige elektrische driewieler met kenteken waar je de straat mee op mag. Uiteraard kun je het zelf zo duur maken als je zelf wilt. De brommobielen zijn een stuk duurder, maar dan heb je het ook wel over een heel andere machine met veel luxe opties. Denk aan een gesloten voertuig met verwarming, koeling, elektrische ramen, een navigatie systeem met camera, en nog veel meer leuks!

    Kopen via de online webshop of scooterwinkel

    In onze online webshop kun je heel eenvoudig een driewieler kopen die geheel elektrisch is. Ales wat er maar te weten valt over een bepaalt type kun je uitvoerig teruglezen in de webshop. Wij besteden veel aandacht aan een goede productomschrijving zodat je de deur niet uit hoeft. Uiteraard kun je ook nog een van onze winkels toekomen, bijvoorbeeld voor de service, de garantie, en het onderhoud. Wil je de modellen in het echt komen bekijken, dan raden we je aan om naar de scooterwinkel in Alphen aan de Rijn te komen. Daar hebben wij de meeste modellen op een rijtje staan. Bestellen kan zowel in de winkel als online. Online kopen heeft de meeste voordelen natuurlijk, want je hoeft de deur niet uit, zelfs niet voor het regelen van de lease of voor het betalen in termijnen. Al het gemak onder 1 dak.