beta-brommers-scooters

Beta schakelbrommers

Houd je van stoer én schakelen? Dan moet je beslist een Beta schakelbrommer kopen. Ze zijn sterk, snel, uiterst wendbaar, en je kunt er iedere uitdaging mee aangaan, zowel op verhard als onverhard terrein, dus ook Off-Road! Bovendien beschikken de modellen over een zeer comfortabele vering en een stel krachtige schijfremmen. Het motorblok is pittig en toch zuinig qua brandstofverbruik. Bovendien voldoen alle modellen aan de nieuwe strenge Euro5 emissienorm.

Beta RR50 Motard EURO5

Aanbieding is nog 2 dagen geldig
3.799,95 3.499,95
Lease vanaf € 81,37 p/m
Betaal 3x € 1.195,82 via logo iDEAL IN3

Beta RR50 Motard Track EURO5

Aanbieding is nog 2 dagen geldig
4.199,95 3.899,95
Lease vanaf € 90,67 p/m
Betaal 3x € 1.332,48 via logo iDEAL IN3

Eerst een stukje geschiedenis

Het Merk Beta, ook wel bekend als Beta Motoren, is een Italiaans brommer/motor merk. Sinds 1940 zijn ze actief aan de slag gegaan met het bouwen van gemotoriseerde tweewielers. Een ding dat alle tweewielers met elkaar gemeen hebben is dat ze beschikken over handmatige versnellingen. De bromfietsen van het merk Beta zijn dus allemaal schakelbrommers. Beta is een toonaangevend merk in de racerij heeft heeft wereldwijd vele titels in de wacht gesleept. Niet de eerste de beste dus!

Het vernieuwde design van de RR50 serie

De brommers van Beta lijken zo van het cross-circuit afgekomen te zijn en dat is in feite ook zo. Het zijn namelijk straatlegale crossmotoren die omgebouwd zijn tot brommers met een high-tech 50cc motorblok! Je mag er dus gewoon de openbare weg mee op in tegenstelling tot echte crossmotoren. Ze zijn dus gewoon voorzien van kenteken, verlichting, en richtingaanwijzers. Beta gaat de concurrentie aan met Aprilia en Derbi en heeft verschillende ranges zodat je ook een goedkope schakelbrommer kunt kopen.

Sterke 50cc schakelbrommers

Wanneer je een 50cc schakelbrommer van Beta koopt, dan weet je dat je iets goeds koopt. De techniek is zeer goed doorontwikkeld en getest op het circuit. Bovendien zijn er vele prijzen met deze ontwerpen in de wacht gesleept.

De cross-bromfietsen verschillen zeer weinig van de 125cc motoren. Het enige verschil zit hem in het motorblok. Het frame, de wielen, de banden, de tandwielen, de ketting, en de remmen zijn allemaal dus berekend op de 125cc uitvoering, en dus ook op hogere snelheden, waardoor ze heel duurzaam zijn.

Aangezien de bromfiets niet sneller kan/mag (in Nederland) dan 45km per uur zul je nooit het uiterste vergen van de onderdelen, en dat maakt de Beta schakelbrommers extra sterk!

Beta RR50 modellen zijn vernieuwd

Alle Beta schakelbrommers in de 50cc categorie hebben een type-aanduiding welke begint met Beta RR50. Daarna worden de modellen opgesplitst in Enduro of Motard. De vernieuwde EURO5 modellen hebben allemaal een vernieuwd frame ontwerp, een vernieuwd motorblok (welke nu aan EURO5 voldoet), en een nieuw uiterlijk gekregen.

Wat is het verschil tussen Enduro en Motard?

Het verschil tussen de Enduro en de Motard zit hem voornamelijk in de banden en velgen. De Beta Enduro modellen zijn gericht op het ruige en onverharde terrein, dus Off-Road. De dikke noppenbanden en het iets grotere voorwiel maken zijn voorkeur duidelijk kenbaar. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je er niet gewoon mee op het asfalt kunt rijden.

De Beta Motard is in tegenstelling tot de Enduro meer een brommer die zich helemaal thuisvoelt op de verharde wegen en weer iets minder op de onverharde wegen. Zoek je een goede en degelijke schakelbrommer voor het dagelijkse woon/werkverkeer, dan moet je zeker de Beta RR50 Motard kopen, en wanneer je van een Off-Road model houdt, de RR50 Enduro kopen.

Verschil tussen de Beta modellen (Enduro & Motard)

Van zowel de Motard als Enduro kun je 3 uitvoeringen kopen. Wij zetten ze in de volgorde zodat je weet welke de basis uitvoering is, en welke het vlaggenschip is.

RR50 Enduro

  1. Beta RR50 Enduro
  2. Beta RR50 Enduro Sport
  3. Beta RR50 Enduro Racing

#1 is het standaard model. #2 is de geüpgrade versie van het standaard model. #3 is het vlaggenschip modellen en tegelijkertijd de dikste uitvoering.

De Sport en Racing hebben een andere kleurstelling ten opzichte van de standaard uitvoering, een andere achterbrug, een aluminium achtertandwiel, voor een remklauw met dubbele remzuiger, en lichtmetalen velgen.

De Racing heeft in het kort als extra nog een instelbare achtervering, instelbare voorvering, en een nog sneller motorblok. Ook de uitlaat is geanodiseerde uitlaat en er is een dubbele radiateur i.p.v. een enkele.

RR50 Motard

  1. Beta RR50 Motard
  2. Beta RR50 Motard Sport
  3. Beta RR50 Motard Track

#1 is het standaard model. #2 is de geüpgrade versie van het standaard model. #3 is het vlaggenschip modellen en tegelijkertijd de dikste uitvoering.

De Sport en Track hebben een andere kleurstelling, nog betere remmen, en een andere voorvork.

De Track heeft als extra een geanodiseerde uitlaat en een instelbare 41mm upside-down voorvork. Bij het model zelf gaan we hier nog wat dieper op in.

Kenmerken van de Beta schakelbrommers

De schakelbrommers van het merk Beta onderscheiden zich door hun uitzonderlijke kwaliteit, prestaties, rijeigenschappen, en hun lichte en wendbare ontwerp. De modellen zijn ieder uitgevoerd met een hydraulische voorvork, wave remschijven, en een modern en pittig Euro5 motorblok met kickstart. En wanneer je efficiënt schakelt dan zijn ze bovendien nog heel erg zuinig. Een verbruik van 1 op 40 is haalbaar.

Wet multi-disc koppeling

Wat nog meer vernieuwd is aan het 6-bak motorblok is de koppeling. Bij de EURO5 modellen is er een wet multi-disc koppeling aanwezig waardoor koppelen en schakelen nog sneller kan. Dit zie je terug aan de performance van de crossmotor brommers.

Onderhoud is makkelijker gemaakt bij de nieuwe types

Het merk Beta is continu bezig om hun tijden tijdens races te verbeteren, en onderhoud hoort daar ook bij. Hoe sneller je even snel wat onderhoud kunt plegen, hoe meer tijd je daarmee wint. Deze race concepten worden uiteraard ook doorgevoerd in alle 45km schakelbrommer modellen die ze op de markt brengen. Zo is het luchtfilterhuis compleet vernieuwd waarbij je in een handomdraai het luchtfilter kunt vervangen om de prestaties optimaal te houden. Als je weinig in een Off-Road omgeving te vinden bent hoef je uiteraard niet regelmatig je luchtfilter na te kijken en te reinigen, maar ga je wel veel Off-Road rijden, dan is dit wederom weer een pluspunt.

Liquid cooled motoren bij de RR50

De Euro5 motorblokken bij de Beta schakelbrommers zijn liquid cooled en dus vloeistofgekoeld. Vloeistofkoeling is veel efficiënter dan luchtkoeling. De motor wordt ook gekoeld wanneer je stilstaat, en de temperatuur van de motor loopt daardoor minder hoog op wat de prestaties en slijtage ten goede komt. Wanneer de motor heel warm zou worden, dan zetten de metalen onderdelen nog verder uit, en dat kan voor extra slijtage zorgen. Doordat de Beta RR50 motorblokken vloeistof gekoeld zijn, wordt dit proces dus geminimaliseerd.

Eenvoudig (laten) opvoeren

Veel mensen willen graag een opgevoerde schakelbrommer kopen. Ze willen namelijk alles eruit halen wat erin zit. Vanwege de Nederlandse regelgeving worden bromfietsen begrensd op 45 kilometer per uur. Vaak, en dat is zeker ook bij de Beta schakelbrommers het geval, is dat ze vanuit de fabriek een stuk sneller kunnen rijden. Beta brommers worden dus in feite afgevoerd en begrensd om aan onze regels te voldoen.

Bij ons kun je een opgevoerde schakelbrommer kopen van Beta. Wat wij doen is de begrenzer aanpassen zodat hij sneller kan rijden dan volgens de wet de bedoeling zou zijn. In de optielijst kun je kiezen uit verschillende opties qua opvoeren en snelheid. Laat je het opvoeren door ons doen, dan blijft de fabrieksgarantie gewoon in tact.

Bekeuring en WOK status bij opgevoerde brommers

De politie is uiteraard minder blij met opgevoerde brommers. Mocht je een rollenbank tegenkomen, en je brommer zou opgevoerd zijn naar 50km per uur, dan is er niets aan de hand. Een afwijking van 5km per uur is namelijk toegestaan voor bromfietsen en levert je geen bekeuring op. Iedere kilometer die hij per uur harder rijdt, kan een bekeuring tot gevolg hebben.

Kan hij echter 55 kilometer per uur of sneller, dan loop je het risico dat je een WOK status krijgt + een bekeuring. Bij een WOK status mag je niet meer verder rijden en moet je de brommer laten afvoeren. Vervolgens moet je hem door het RDW opnieuw laten keuren en bij goedkeuring wordt de WOK status er weer afgehaald.

Beta schakelbrommer kopen

Wil je een Beta schakelbrommer kopen dan ben je bij Fast en Furious aan het juiste adres! Niet alleen de brommer kun je bij ons kopen, maar ook de helm, kleding en accessoires. Tegen een kleine meerprijs kunnen wij zelfs de bromfiets voor je opvoeren met behoud van de garantie. Verzekering nodig? Ook dat regelen wij graag voor je.

Betaal je brommer gerust in 3 termijnen zonder rente!

Naast in 1x betalen in onze webwinkel hebben wij ook de mogelijkheid om je brommer in 3x te betalen, en dan zelfs zonder rente. De IN3 betaalmethode is niet te vergelijken met een financiering dus je betaalt daarbij geen rente en er wordt ook niet gekeken of je bij het BKR geregistreerd staat.

Wanneer je in onze online schakelbrommer winkel je Beta wilt afrekenen, en voor ‘in 3 termijnen’ kiest, dan betaal je ⅓ deel bij het bestellen. De overige 2 delen mag je binnen 30 en 60 dagen voldoen. Zo heb je wat extra tijd en ruimte wat voor veel mensen vaak beter uitkomt.

Wil je kopen op afbetaling? Kies dan voor Leasen!

Betaal je liever zo’n prachtige Beta brommer in termijnen af, dan heb je de optie om te kiezen voor onze schakelbrommer lease. Met leasen koop je jouw favoriete Beta brommer op afbetaling en bent dan direct de volledige eigenaar. Leasen is dus geen huren. Kopen op afbetaling kan al vanaf enkele tientjes per maand. Afbetalen kan in 12, 18, 24, 36, 48, 60 of 72 termijnen. Tussendoor aflossen kan ook altijd! En heb je nog een upgrade nodig, of een accessoire (denk aan helm of slot), dan kun je die ook in je lease meenemen. Zo ben je voor 1 vast bedrag per maand klaar.