Eysink-brommer-logo

Eysink brommers

Eysink is een bromfietsen/motorfietsen merk dat al heel lang bestaat en vind zijn oorsprong in 1886! Dick Eysink, een Nederlander en oprichter van het merk, startte met het bouwen van een fabriek in Amersfoort, gespecialiseerd in automobielen en rijwielen. In 1897 bouwde ze hun eerste Nederlandse auto. Begin 1900 begon Eysink fietsframes te voorzien van een Minerva hulpmotor waardoor de gemotoriseerde tweewieler ontstond. In de jaren die daarop volgde bouwde ze motorfietsen, zowel herenmodellen, als damesmodellen.
Artikel 1 tot 2 (van de 2).  Pagina:  1 

Eysink Q481 Retro schakelbrommer EURO4

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
1.999,00 1.749,95
of lease al vanaf 32,02 per maand
539196 keer bekeken

Eysink Q482 Retro schakelbrommer EURO4

Aanbieding is nog 3 dagen geldig
1.999,00 1.749,95
of lease al vanaf 32,02 per maand
538574 keer bekeken
Artikel 1 tot 2 (van de 2).  Pagina:  1 

Gouden medaille

In 1913 deed Eysink met een eigen gebouwde motor mee aan de Engeland-Holland Run, een race waarbij ze een gouden medaille binnen sleepte. Vanaf dat moment steeg de vraag naar Eysink motorfietsen. Op basis van de winnende motorfiets bouwde ze een legermotor met mitrailleur op het stuur welke vervolgens door het Nederlandse leger werd aangekocht.
 

In de jaren ‘30 werd het gamma flink uitgebreid

In de jaren ‘30 van de vorige eeuw werd het gamma uitgebreid met verschillende motoren, van 60cc tot en met 1150cc. Met een van hun modellen, een 125cc met Villiers blok won in 1948 de Dutch TT. Na 1961 ging de focus verder uit naar bromfietsen omdat de vraag naar brommers toenam. Zo bouwde Eysink een bromfiets met Anker M48 motor.
 

In 1951 failliet

Tijdens de 2de wereldoorlog kwam de fabriek stil te liggen vanwege een tekort aan grondstoffen. In 1948 konden ze de draad weer oppakken en ging de focus uit naar scooters. Echter bleek een faillissement toch op de loer te liggen en ging de stekker er in 1951 uit.
 

Het merk Renata

Maar Dick Eysink was niet te stoppen en opende vervolgens een nieuwe fabriek in Soest waar ze sportieve bromfietsen en gemotoriseerde tandems gingen verkopen onder de merknaam Renata. Hierna kocht hij de merknaam Eysink terug en ging weer onder de naam Eysink bromfietsen bouwen. Enkele jaren later werd de concurrentie vanuit Japan en Duitsland te groot en besloten ze te stoppen met Eysink en zich te richten op het importeren van de Italiaanse Benelli motoren.
 

Brommermerk Eysink is weer terug

De merknaam Eysink is opnieuw terug! De nalatenschap van Dick Eysink is overgenomen door een naamgenoot die ook Dick heet, welke het merk opnieuw leven inblaast. Eysink komt terug met schakelbromfietsen. De eerste modellen betreffen retro modellen, en als eerste komt de Eysink Q481 en Eysink Q482 op de markt. De schakelbrommers hebben de looks van toen maar de techniek van nu. De vooruitstrevende techniek welke gebruikt wordt voor de Eysink brommers is op basis van 4-takt en EFI. De term EFI staat voor Electronic Fuel Injection. Het zijn dus injectie brommers, en die gaan veel efficiënter om met de brandstof en presteren ook stukken beter.
 
De modellen die hierna gaan volgen hebben de looks van racemotoren, maar zijn ook 50cc bromfietsen. Houd onze shop dus in de gaten omtrent dit merk!
 

Eysink brommer kopen

Vanaf nu kun je een echte old school retro bromfiets van het merk Eysink kopen. De eerste 2 modellen kun je bij ons al bestellen! Bij Fast en Furious scooters kun je altijd je brommer zelf komen afhalen, of hem rijklaar laten thuisbezorgen voor een vast laag tarief van slechts 49,95. Wij hebben meerdere servicepunten door Nederland zitten waar je altijd terecht kunt voor het onderhoud en de garantie. Een Eysink kopen op afbetaling is ook geen enkel probleem. Daar hebben wij de brommer lease voor